Monday 19 March 2012

INILAH YANG DIKATAKAN UJIAN TUHAN

ASSALAMUALAIKUM

Kemarin kan....(opppsss org KL cakap semalam).....aku blik dari sekolah....agak petang jugak la...sebab aku ada aktiviti di sekolah....sesampainya kt umah aku baring pelan2....sebab badan belah kiri aku masih agak sakit lg....lepas ja baring2 terlelap sat.....lepas ja terjaga....aku try bagun..tp x bleh la pulak...aku rasa teramat sangat sakitnya..sakit sangat....aku gagah juga....YA ALLAH apakah ujian yang kau beri kt aku ni YA TUHAN......aku gagah mandi...punya la susah...ayaq mata pn jatuh la....dalam kepala aku dok pikiaq dah...macam mna aku nk wat keja...nk p sekolah...semuanya ada la.....mmg sakit sgt bahu aku yg sebelah kiri ni...nk bersin pn sakit....tarik nafas dalam2 pn sakit.....aku tido mengiring pn sakit...telentang pn sakit....hiba hati aku...x siapa yg peduli...mak pn x da...klu ada mak mesti mak dah urut2kan bahu aku.....carikan aku ubat.....tp aku kna buat sendiri.....aku pasrah dengan apa yang tuhan bg pada aku...ada hikmah di sebalik kejadian.....bila sakit2 mcm ni aku byak zikir...istighfar pada tuhan......tp klu time sihat...jarang2 ja aku sebut.....Tuhan masih sayang pada aku.....DIA suruh aku ingat dia...sebut nama2 dia yang indah itu......dengan sedikit kekuatan yang ada aku tabahkan hati untuk menahan kesakitan yang aku alami ini......tetiba jam loceng bunyi...tgk2 dah pukul 6 pg......ntah waktu bila la yg aku terlelapnya entah la.....sedaq2 dah subuh pn...ALHAMDULILLAH..aku masih bernafas lg.....ayah aku tanya....nk ke sekolah jugak ker????....Ya nk p sekolah....x tengok OSTAT satu hari x leh..........................jawapan yang nk bg org stress ja kn...x habih2 dengan SI OSTAT.....hahahhaaha.....
So................hari ni ayah aku hantaq p sekolah....sebab moto aku masih dalam bengkel lagi.......ku tahan jugak sakit aku...mujuq la RAIDAH...sudi nk urut2 bahu aku...thanks ya RAIDAH....nnt kak blanja chiken cop k......hahahahahahah...thanks jugak pada NGAH ANN....yg siapkan sirih pinang kt aku....satgi hampa ingat aku siap sirih pinang nk p minang sapa2 pulak......x da la.....aku nk p berubat kampung...kena la siapkan sirih pinang adat la klu kita nk guna rawatan tradisional ni....klu nk cara moden..x payah siap benda2 2 semua....ada kad pengenalan ...bayaq seringgit.....ambik nombor...dah leh jumpa dokter dah....


Lepas ja maghrib.....aku pn naik moto aku yang baru siap petang tadi ....p umah kak kiah namanya....aku ingat dia ni pandai berubat org2 yang tersilap urat mcm aku ni...tp x...rupa2nya dia ni lg terro dari DR ROZMEY rupanya.....yang aku bleh tau....sampai2 ja aku kt umah dia....dia tgh buat ayaq pelaris untuk perniagaan si polan ni...x leh gitau nama la....satgi x pasai2 blog aku di gam oleh depa plak....hahhaha..lepas pada 2...ada si polan yg lain pulak...mintak ubat pasai masalah tekanan perasaan...x tau la pasai apa...putuih cinta la kot.....lepas pada 2...sorang ni pulak.....nk mintak suh kak kiah bg pendapat pasai dia dengan boiprenn dia...dia dok ajak kawin tp boiprenn dia x mau2 lg.....macam2.....lepas ja dia setel semua2 2....sampai la trub aku.....dia buka baju aku nk tgk.....malu oi.....nmpk la aku yg gebussss 2......hahahhah dia urut2 tempat yg aku sakit 2....mai ai......sakit woooooo..tapi aku tahan jugak.......mulut dia dok pot pet....dok crita macam2..kt aku...mesra pelanggan sungguh dia...patut la ramai yg dok p kt dia...servis dia baikkkk punyaaa lah...lepas ja dia urut aku...dia jampi ayaq kt aku suh aku minum...nk sirih pinang yg telah di jampi....suh aku mkn....mlm esk dia suh p lagi.....katanya kna 3 malam berturut2 kna urut baru la lega.......ALHAMDULILLAH lepas urut kt kak kiah ni aku rasa ok sket la dari yg sebelum ni......insyaallah mlm esk aku akn ke umah dia semula......apa2 pn...aku redho dengan apa yg telah terjadi....aku dah sihat lama sangat....apa salahnya klu nk sakit mcm ni kn...sekurang2nya...boleh memberikan keinsafan pada diri aku...bertapa pentingnya bersyukur....so doakan aku supaya aku bleh p ALOQ STAQ hari khamis ni,.....sebab aku nk kna bwak budak2 aku g lawan bola jaring di sana.....insyaallah.....

0 comments:

Post a Comment