Monday 2 April 2012

KEMANA PERGINYA KAU SI OSTAT??????

ASSALAMUALAIKUM

Hampa tau dak.....OSTAT yang aku dok gila2 2...tetiba berubah sikap serta merta....x tau pasai pa...cerita dia mcm ni.....
 Pada hari khamis yng indah minggu lepas....kami dengan guru2 yang lain ada kursus di sungai petani...termasuk la dia SI OSTAT ni.....aku pn x kecuali la...tapi aku kena jadi guru pengiring untuk budak2 main bola...tp perjalalanan sekali dengan OSTAT la....naik feri sekali.....tp yang aku dah start bengang kat dia....bila teksi dah parking x sangga lama dah nk angkut kami n budak2 p jeti...tapi bayang2 dia SI OSTAT ni x nmpak pn...apa ke halnya orang tua ni...so aku call dia cakap dengan dia elok2....slow2 la cakap..walaupun dalam hati dah terbakaq x sangga dah...tetiba dia cakap x p naik teksi...dia nk p sendiri....lagi la aku angin....aku dah bayaq duit teksi punya la mahai...leh dia x mau naik sekali dengan kami....banyak songeh sungguh dia ni.....ok x pa la...sampai ja kat jeti...kami ni kena tggu dia pulak...sebab tiket dia aku pegang....lenggang2 dia jalan x dak reaksi nk cepat langsung.....wahai  SI OSTAT klu aku x gila kt hang dah lama dah aku jerkah hang kt jeti tu....feri nk jalan....leh lg dok wat lenggang kangkung plk ....huh!!!!!!!!!!!! ok stop sampai tang 2.....bila dah sampai jeti seberang sana.....van dah siap tunggu kami dan bersedia nk bwak kami ke tempat yg di tuju...tp dia buat hal pulak....x nk naik van sekali pulak...katanya nk balik sendiri....nk balik tengok family tercinta dulu..pastu baru la nk p kursus tu....lantak p la OSTAT oi....aku pn x tau nk kata apa dah....so aku dengan budak2 mula perjalanan ke tempat yg di tuju...sampai ja di tempat 2....aku rasa mcm nk jerit kuat2 yg x samgka aku jumpa KAK AZWA...ya ALLAH rindunya aku kt dia.....byk benda la jugak kami sembang2....tp x la sembang2 bohong...dalam dok rancak2 sembang SI SOMI KAK AZWA pn mai ambik dia...x dan la nk wat drama nangis2 kt dia..hhahahahah biasa la kn...lma x jumpa....tapi x pa la..lepas pada 2....aku keluaq dengan adik aku...(kekonon la adik...adik la sangat) A.K.A Anak ikan.........anak ikan?????? hahahahha p makan kepsi...haram x sedap....yang buat aku nk gelak guling2.....tetiba pintu keta sebelah dia x leh nk buka...so terpaksa la keluaq kot tingkap....hhahahaa aku ingat nasib baik la bukan pintu sebelah aku...klu x...nanya la kna keluaq kot tingkap.....
sudah la takat tu.....kita berbalik pada tajuk utama......time ari jumaat malam sabtu tu...aku dapat call dari KAK YAM...katanya JANNAH yg p kursus dengan SI OSTAT ni dok sorang2...OSTAT xp langsung kursus tu.....amboi!!!!!!!!!!!!!! lagi la membara hati aku ni bila dengaq....dan start dari situ aku dah mula x percaya pada dia...dia wat keja x amanah...x menepati masa.....tu sebab aku jarang sangat nk kagum dengan orang2 yg alim ni...ya la kan....ngaji ja tinggi2 tp apa pn x da....bukan nk manfaatkan ilmu yg ada....
Aku...pn dengan rasa tanggungjawab...cuba call dia....mesej dia tanya awat yang SAYANG x p kursus tu....hhahaahaha abaikan perkataan sayang 2....aku saja ngada2...hahaah..hampa tau dak...dia langsung x balas apa2 pn...call aku pn x angkat....ada lebih kurang 40 kali ada la kot....lama2 aku pn dah naik fed up dah we......lantak la kt hang nk jd apa...

Bila tibanya hari Ahad...dia muncul sat kat bilik guru...lepas pada 2 langsung x nmpak muka...dah la dia guru rumah sukan aku...tp aku sabaq lg...dia dok wat sekolah mcm hak dia...ikut dan dia ja nk p ke dak ka...satu minggu lebih dia x p sekolah...sampai pengetua call pn x angkat....bayangkan la we....rumah sukan aku tanpa guru lelaki yang handle...punya la penat...mmg menguji kesabaran aku la....x pa la...semua benda dah berlalu...x payah di panjangkn cerita.....td aku dengaq berita kta dia letak jawatan.....pastu aku dapat tahu dari sumber terdekat katanya dia nk kawin...tp aku sket pn x rasa apa2....sungguh!!!!!

MORAL : aku bukan nk buka pekung di dada sapa2...cuma aku nk shere cerita aku ni...sebab aku memang terasa..aku tanya dia elok2 apa masalah dia...langsung dia x layan aku....kesabaran aku di uji..bila dia langsung x ambik tahu hal sekolah..apa yang jadi kt sekolah...biaq cikgu2 lain terkontang kanting buat keja....sedangkan kalau nak di kira itu sebagai amanah yg di pertanggungjawabkn pada dia..dia di byar gaji untuk bekerja tp dia x laksanakan dengan sempurna....aku tak pandai nk bercakap bab2 hukum mcm ni...tp pandai2 la masing2 pikirkannya...apa2 masalah kena la bawak berbincang...jgn pendam sorang2...aku pendengar setia dia...dia wat x tahu ja...mungkin aku bukan yg terbaik yg dia nak....mungkin dia ada pilihan dia sendiri yang jauh lebih baik dari aku....x pe la...hak masing2 kan? kita x leh nk halang....dan pengalaman ini akan aku simpan di dlm lipatan sejarah.biaq dia pergi jauh....biaq dia hilang...aku x terkilan...dan sekarang aku hanya perlu tumpukan pada insan2 yang sayang kat aku...thanks sapa2 yang sayang kt aku...aku hargainya sampai bila2....

4 comments:

  1. x taula nk kira mcm mna dah.....x tau nk wat mcm mna dah...

    ReplyDelete
  2. amoeh..cun blog+logo+cursor..kena menuntut ngn anak murid lak nih :)..xpa la..mungkin ada yang lebih baik sedang menanti di satu tempat....

    ReplyDelete
  3. hahahahah insyaallh...menanti di satu tempat????? tempat mna 2....??...

    ReplyDelete