Saturday 30 June 2012

KAWAN KAWAN...AKU SAYANG HAMPA...

ASSALAMUALAIKUM

Salam hari sabtu buat semua yang tengah bercuti dia hari ini...cuti la puas puas...esok dah start keja.start dengan masalah masalah budak yang melanda jiwa dan perasaan aku.tapi tak mengapa adat dalam ilmu pendidikan ini
Baru baru ni aku dapat satu surat kena pi meeting kat Park Avenue hotel...so aku selalu la mintak tolong sorang ustaz ni iaitu Ustaz Amin..dia ni selalu masuk kepala dengan aku so kalau jumpa mesti la kongsi kongsi crita menarik dengan dia..tapi lain pulak jadinya.dia dah tak kerja dah di bawah sekolah aku..ganti pulak dengan sorang ustaz ni tapi yang tak bestnya tu dia dah kawin..pastu nk merapu merapu sket x bleh la pulak, almaklum saja la..orang alim2 ni..haks2....so aku terpikir2 nk p dengan sapa ni hah....pastu aku call la si anak ikan kawan aku ni...aku ada anak ikan..dia pun nak jugak anak ikan...nama dia Farid kawan kepada kawan aku Fariza..aku kanal farid ni dari fariza la..mula2 add kt facebook pastu komen2 pastu chating2...so lama2 knai la..dia budak baik..aku sembang2 dengan dia pastu dia pelawa nk antaq aku..alhamdulillah ada juga orang yang sudi membantu...perjalanan kami hampir 2 jam terima kasih banyak2 buat fariza dan farid..jasa hampa tak tau aku nak balas macam mana..pertama kali mula kenai dengan farid memang ok..dia budak baik sangat..kerja dia juai chiken chop kat sungai korok..dekat ja dengan rumah kak Azwa aku tu..nanti bila nk pi tengok kak Azwa bersalin leh p kat farid makan chiken chop dengan anak ikan aku pulak..hahhahaha sembang mau kemaih aku ni...


Setelah tamat meeting kt Sungai Petani fariza dengan Farid sekali lagi pi ambik aku...terharu sangat...btoi kata orang kalau kita senang dengan kita..pasti orang pun akan senang dengan kita pulak nnt..ya aku merasainya sekarang..walaupun pada hakikatnya orang beri macam2 pendapat tentang kawan aku sorang ni iaitu fariza..walaupun macam mna buruknya perangai dia..tapi dia tetap kawan pada aku, Ainun,mida, Farihah, Dikta, Syakiah.

Fariza cakap dia tak sempat hantar aku kat kuala perlis..sebab dia ada kerja...tak apa la hang hantaq aku pi kat Ainun...so aku jumpa la pulak Ainun..aku buat keputusan tidoq umah Ainun 1 malam sebab lagipun esok cuti..banyak cerita yang kami kongsi bersama..dan Ainun bagi tau aku dia teringin sangat nak makan KFC...so ok ja Ainun jom kita pi..tak ada masalah pun..so dalam perjalanan ke KFC arau aku teringatkan adik aku yg sorang ni..apa lg laju ja aku antaq mesej "kalau nk join makan KFC mai la kat arau " dan2 dia call dok kat mna,nk ikut jugak...hahhah rindu dia sama..Allah permudahkan jalan untuk jumpa dengan dia..leh aku cakap macam tu???


setelah sampai di tempat yg di tujui tgh2 tggu turn nk oder..dia tpon lagi..tanya aku sampai ker dak lagi..aku cakap dah sampai dah..nk makan apa?? aku tanya blik..leh dia kata meggi ada dak??? nk megi?? ceh..kalau hang nk meggi....p blik umah rebuihh sendiri lg la senang..hhahah..dua minit lepas 2 dia pun sampai Mr J aku...so swet sgt dia..tapi awat aku nmpak dia lain..kulit kusam..muka macam x dak nur ja..lantak hang la..yg penting hang sihat walafiat hendaknya..


macam macam crita yang di sampaikan oleh dia Ainun N aku, dan sama sama gelak..aku bahagia saat itu..tapi  ada part yang Ainun tak suka kt adik aku ni...time bila talipon dia bunyi dan2 dia angkat. "hello i'm speaking"
dan2 buat muka mak Jemah....hahahah apa2 pun itu la hakikat kawan kawan aku..aku sayang sangat dengan hampa2 ni...tak dak hampa..kosong hidup aku...tu ja la yang mampu kongsikan dengan hampa2 semua...


 yang baju hitam tu la Farid..cun kan??





ni waktu dengan Ainun n mirah singgah makan smile yourgurt

0 comments:

Post a Comment