Thursday 14 June 2012

SEPERTI PUNGGUK RINDUKAN BULAN...

ASSALAMUALAIKUM

Wahai peminat setia blog aku ni...hhahahah...pemes la sangat kan rasanya...x da maknanya pun..seperti Title dia atas....merujuk kepada satu peribahasa yang bermaksud Maknanya seseorg yg menunggu sesuatu yg tak kunjung tiba dan juga seperti mengharapkan sesuatu yg mustahil...........memang tengah jadi kat aku sekarang ni...huhuhu...tetiba jer terkeluar nak cerita pasal ni..bukan apa pun..tetapi sebagai pengalaman pada diri sendiri dan kepada siapa siapa yang mengalami situasi macam aku....ya...tak semua yang kita impikan akan menjadi kenyataan..dan tak semua yang kita nak akan jadi milik kita kan??? tapi kadang2 aku selalu terfikir 
 kenapa tuhan tak pernah dekatkan hati aku pada orang yang aku sayang...tak tahu kenapa...tapi aku tak pernah jugak salahkan tuhan bila dia tak beri apa yang aku nak...sebab DIA tahu apa yang baik dan apa yang buruk buat umat umatnya...aku sekarang sedang berharap pada seseorang yang belum pasti...tapi aku nak sangat2 kat dia...x tahu kenapa...nak terus terang takut perigi cari timba....nk bgtau kata yang aku ni gila sangat kat dia pun x bleh jugak...nanti takut hubungan persahabatan kami terputus pulak....habis habis modal aku la ni..hanya berdoa pada tuhan agar dia lembutkan hati dia..dan menerima aku seadanya dan menerima kelemahan masing masing itu sahaja..bila tengok orang bahagia..aku teringin sangat nak bahagia macam orang lain tapi apa kan daya masih belum sampai waktunya lagi untuk aku bahagia macam orang lain.insyaallah...sabar..itu sahaja yang mampu aku buat....baru2 ni...dia menghilang selama sebulan...ada kerja lain yg dia perlu selesaikan..sebulan aku tunggu punya la lama..tapi tadi dia mesej aku kata dia dah blik..gembiranya hati aku..dia selamat...aku ingat dia dah di makan harimau dah..hhahhaha....dia blik pun aku dah cukup happy bagi aku...ok lah cukup la takat ni....jom layan gambaq aku kt sekolah 
ni gambaq masa aku p sambut hari guru...hampa tengok muka pakat happy ja time ni...

ikrar hari guru kat sekolah..supaya jadi guru yang cemerlang
ni tempat aku berniaga cari duit lebih... hari2 kena maki dengan bos

anak2 murid aku buat kerja kayu..

0 comments:

Post a Comment