Monday 7 July 2014

SELFIE HAHHAHAHHAA

ASSALAMUALAIKUM......

He ho he ho.....hhahahah malam ni tetiba rasa rajin la pulak kita nk bersembang tentang topik yg sedang hangat zaman la ni...yak ni "SELFIE"..aku pun x terkecuali terjebak dengan kancah selfie ni....tambah2 pulak zaman la ni kita bleh install camre 360 yang bleh buat gambaq muka kita lawa gila2...serius..muka x dak jerawat langsung...ok satgi kita cerita panjang lagi..meh aku habaq apa tu maksud selfie tu...

Definisi Selfie

Selfie bermaksud mengambil gambar atau wajah sendiri menggunakan kamera atau telefon bimbit tanpa memerlukan bantuan orang lain. Perkataan Selfie ini juga datang daripada singkatan bahasa inggeris iaitu ” Self Potrait Photography”. Dalam erti kata lain, ia merupakan perbuatan individu yang suka mengambil wajah seorang diri dan memuat naik foto tersebut ke laman sosial. Selain itu, si “Selfie” ini juga berharap agar fotonya itu mendapat perhatian umum seperti komen, like dan sebagainya.

Sumber: Apa Maksud Perkataan Selfie Dan Keburukan Tabiat | melvist


Okey!....rata2 semua dah tahukan maksud selfie ni...dia lebih kurang macam ni la...senyum sorang2 kat depan camre handfon tu..n klik sendiri...dapat la gambaq muka saja....lepaih tu upload pulak kat laman sosial..contohnya la ni kan macam2 ada...Instagram lah..Facebook lah...Wechat lah segala bagai..lepaih tu letak la status apa2 ja la yg u all fikir nk buh...contohnya macam ni la..letak gambaq sendiri lepas tu tulis caption.."kiter x comel mana pun..sapa yg sudi like jer ler"hahahahah x leh blah kan..maka lepas daripada tu...berduyun2 la like gambaq dia...komen yang menyedapkan hati la..."eh cantik la..comel jer" eeee serius geli nak baca..hahhahaha

Serius aku pun terjebak dalam kancah berselfie ni...dok sorang2 dalam bilik guru...x da buat apa2...mula la nak berselfie...kekonon perasan lawa la kan..hhhahahah meh aku tunjuk gambaq2 aku berselfie....











 Hat ni ja gambaq aku nampak badan aku..yg lain semua control muka ja bagi cun...hahhahaha


Hahahahh tengok...aku pun jenis suka selfie juga...tapi tak la sampai upload rata laman sosial...ada la jugak sikit2...tapi tak la melebih2..padan2 patut la...

Hokey..tetiba mood nk menaip dah cemuih...k bye...


0 comments:

Post a Comment