Friday 30 May 2014

TERIMA KASIH DAUN KELADI......

ASSALAMUALAIKUM.........

Yeeeeeyyyy kitew dah start cuti......hmmm.. best la rasanya kan....???hahahhaha...Bermula 27/5 hingga 14/6/2014 maka bermula cuti penggal ke dua untuk yg bergelar pelajar dan guru sahaja na...orang lain keja macam biasa....hhahahah...

Sebab apa aku suka cuti???? sebabnya adalah..

1. Mestila bleh bangun lewat..hhahahah
2.Boleh bercuti sepenuh masa
3.Tumpuan di alihkan ke perniagaan batik,pelikat,t,shirt dan minyak lintah...hhahaha
4.Memasak ikut resepi apa yg aku nak buat..

Macam2 la....banyak sangat nk kena bagitau..tapi malaih menaipnya..

Bila tiba waktu cuti...kelas quran aku berjalan seperti biasa..tapi semua jadual aku atuq sesi pagi...so bleh la lpas kelas aku menari zapin sebab petang n malam x payah dok p dah...tapi jenis badan aku ni tak tahan daulat..rehat banyak sikit..mula la nak sakit sana sini.tabiat aku sama time tu..suka lena..byangkan..kelas Quran start pukul 9.00 pagi..balik rumah lena....bangun pukul 1.00 tgh hari masak...n lepas tu lena lagi...bangun lepas asar....dok nganga2 lena lagi..puaih aih..bleh sedaq sebab dengaq budak2 dok baca ayat2 lazim...tu diaaaa budak2 dah mai class ngaji....bangkit basuh muka...pakai cun2..ngajaq budak....hahahaha lena punya pasai...sampai tak ingat mana...Esok bangun tidoq..aku rasa sakit habih belakang badan...sakittulang dada..segala bagai...sebab terlalu banyak lena...tak leh jadi ni...kalau dok di rumah memang aku suka lena.hhahha..yer lah...rumah aku mna nk ada sapa..sunyi sepi....lena ja la....

Maka ambik keputusan nak keja juai batik..mula2 ingt nak rehat panjang sikit..tapi memandangkan hari2 kena maki dek bos besar..sbb segan nk jaga kedai...tak mau keja teruk langsung...ciss!!! kena jugak la...pelan2 p jaga kedainya....


So jadual aku pun dah bertukar.

9.00-10.00 pg = Kelas Quran A

10.30-6.00 ptg = Aktiviti berniaga

7.00 -8.30 mlm = Kelas Iqra B

9.00-10.30 mlm = Kelas Iqra C

Agak penat sikit la..nak kejar2 masa...ya la...kena bangun awai..siapkan makan untuk aku nak tggai ke ayah aku...basuh baju....kemas umah segala bagai...tapi kerja2 ni la buat aku happy hari2...kadang2 penat...tapi gagah buat p la...kn....

Hmmmm rancak sembang pasai sendiri...lupa pulak nak yang sebenaqnya dah lari tajuk...ok.......meh sini aku nak kongsi sedikit pasal aktiviti yang berlaku minggu sebelum cuti....ok jom tengok bawah.....


MAKAN TENGAH HARI SPONSER BY  WARISAN SIREH LAGENDA LANGKAWI

Baru-baru ni Big Boss kepada  Warisan Sireh  Lagenda ada (pemborong minyak gamat) call aku bagitau nak bawak cikgu2 SMART pi makan tengah hari di satu restoren yg agak best kat Langkawi...aku pun syok la...yang syoknya..dia bagitau bukan cikgu2 saja...malah semua kakitangan sekolah eeeee....so Radzi abg I pun join sekali la kn.???? heee syok...

Malangnya..hari yang plan nak p makan tu Restoren tutup...haaaaaaa..habis tu macam mana???cari punya cari..ada la satu restoren ni...nama dia CHEF CORNER...aku penah p makan dulu2 ni...sedap jugak masakan dia...so last minit punya plan...menjadi jugak la...

Sampai2 di Chef Corner..tudia...banyaknya makanan...bestnya...antara menunya ialah...ikan 3 rasa..gulai kawah..sotong goreng tepung..daging sweet sour..bihun goreng...sate ada lg..tapi tak ingat la...apa2 pun...thanks to Kak Za..yang sudi men sponser makan tengah hari untuk kami semua..segala jasa Kak Za amat2 kami hargai....terharu sangat2...makan sampai kenyang..

Dalam dok ralit2 makan...eh..aku dok heran...mana p jantung pisang aku??? nak mesej x dak credit..stail dia pulak bukan ada wassup ka wechat ka apa ka...hmmmm biaq p la...baru nak suap makan dalam mulut..cikgu2 lain tanya..."cikgu..mana ust Radzi x mai ka?"....aku geleng x tau..satgi ada pulak mai tnya...kenapa Radzi x mai..ish....amboiiiii...entah...dia stail x makan kedai kot...hhahahhahaha cis!!!!apa2 ja la...cikgu2 lelaki sorang pun x dak time tu..sebab ada urusan lain...sayang la pulak..tak pa la...nanti aku ada sponser yg lain..kita mai makan lain kali pulak..muka aku ni kan muka mintak sponser...acecececeece..

Menu special kat cni gulai kawah..memang sedap..tak jauh dari Airport Langkawi.


Ni menu yg di hidangkan..makan sampai x leh celik mata...hahhaha

sukernyer kitew!!!


Geng mak cik kantin.


Best makan free u all..

Me n Kak Za..thanks Kak...terima kasih daun keladi..

Hadiah tanda menghargai..kek logo Warisan Sireh Lagenda...cantik kan...sedap...

Sebhagian dari warga SMART...sayangnya aku pada semua....


SATAY GRILL LANGKAWI...

Aku mula kenai sate ni...dari sepupu aku Kak Azimah...dok mai kat ayah aku bagitau Si asyraf anak dia buat bisnes sate grill kat Taman Desa Permata Kuah nuuuu..maka ayah aku ni pun teringin la nak p tengok tempat Si Asyraf neganya tu...maka..anak yang baik mesti la ikut cakap ayah dia kan.....kan.....kan....So kami sekeluarga pun pi la.....

Memang sedap sate dia...tanpa lemak..semua isi ayam..harga agak mahal secucuk sate ayam berharga 70 sen dan daging 80 sen..tapi kira apa...bantai ja la...lapaq kan....

Ni lambang Satenya tu...memang sedap..walaupun harga mahal..tapi puas hati..sebab sate yg besaq...hmmmm best.

ni la kaedah menggrillnya tu...aku ingat stail mana...


Ni kami2 ler..aku oder 50 cucuk sate ayam...nak sangat ayah aku makan..hah..makan bagi puaih...lpaih ni jangan dok sebut dah kata makan sate mat asyraf x puaih..


Bagi u all yg terinin nak makan sate ni...sila la ke Taman Desa Permata..belakang Idaman Suri..di Pekan Kuah...anda pasti tak kecewa...hhahahah


STEAMBOAT D"THALEY RESTOREN

Adoiiiii steamboat pulak.....hahahah..aku sebenaqnya nak lari dari makan nasik malam...so aku kena la cari makanan yg bleh kenyang selain nasik..hmmm maka...terpikiaq...nak makan steamboat lah...jom...ajak anak ikan aku sekali...lewat jugak la makan steamboat pun sebab tunggu anak ikan habih tusyen..(bukan anak ikan sangat pun...lebih kepada anak sendiri sebab dia rajin sangat tolong aku buat kerja) Huzaifah namanya...

Lepas Huzaifah habis tusyen..ambik dia di asrama...jom pi makan...aku sebenaqnya tak pernah pi pun tempat ni....cadangan dari mek not Dakkyah..so ikut ja la....sampai ja steamboat depan mata...tu diaaaaa....banyaknya...hahahahh makan la....apa lagi pulun bagi habih....x habih jaga la...aku x mau bayaq aih...hahahahahah

Hmmmmm best....sedap...

Time ni tengah ciwi nak buh benda2 tu dalam kuah sup n tomyam tu....

Muka ngantuk...tapi lapaq..gagah jugak...makan..


Harga yang berpatutan satu set steamboat yang kami makan harga dia RM 55.00..bleh makan 5 orang..tapi masa tu kami hanya makan 4 orang..habih..sebab stail makan banyak...selain steamboat ada macam2 lagi..memang best tempat tepi laut..angin mai...terselak kain2...hhahaha..tak sempat ambik gambaq...sebab teruja dengan keindahan.


Serba sedikit...cerita aku time tak ada buat apa....lepas ni aku busy dengan keja....segala macam....Alhamdulillah...semoga rezeki ini berpanjangan...dan aku sentiasa sudi berkongsi rezeki aku pada semua....doakan aku..agar aku sentiasa bersyukur..dengan apa yang tuhan bagi...













0 comments:

Post a Comment