Friday 23 May 2014

KU KENANG SAMPAI HUJUNG NYAWA

ASSALAMUALAIKUM...

Selamat malam jumaat kawan2 ku...yeeeeee esok cuti.....eeee x sabar....x sabar...x sabarnya kitew..kan...kn.... minggu depan keja dua hari n than cuti sekolah pertengahan tahun....yahuuuuu rasa serupa kentut tanpa tersekat....lega....macam2 aku plan nk buat cuti nanti....mula2 kn..kn.... meh sini kita list satu2

1. Hantar adik aku ke stesen bas Kangar sebab dia nak p kt abg aku kt Putrajaya...

2. Pi  Padang Besar..sebab saja jalan2..memang sesetengah orang dengar macam biasa2 ja tempat tu,,tapi          kira apaku..ikut suka aku la...kn..??

3.  Jga ayah aku sepenuh masa..sebab aku ada plan yg best punya lepas ni hahhah...sebab tu aku suruh adik
     aku p mana2 dulu..dan lepaih dia balik aku pulak nak p bercuti mana tempat yg aku suka..

4. Macam biasa..kelas Al-Quran berjalan seperti biasa

5.Berniaga di Beras Terbakar...ini adalah hobi aku...kalau aku tak berniaga...jiwa aku jdi kacau..so..kena p jugak kerja berniaga...

6. Memasak makanan kegemaran aku...hahahah serius nk masak..

Enam perkara ni akan aku buat masa cuti sekolah nanti..hhhahha serius tak sabar nak cuti.huwaaaa menguap lagi..mengantuk ja rasa..tapi tahan mata..sebab esok cuti..bleh la bangun bila2 masa ja yang aku nak..hhahahaha tak guna punya perempuan...ikut dan ja nak bangun time bila no...

Okey, sesajer aku nak cerita pasal sambutan hari guru sekolah aku baru2 ni...memang best la we...temanya "BACK TO SCHOOL" gila babi punya tema...ya la kan..cikgu semua kena pakai baju sekolah...maka dengan terpaksanya kena jugak ikut arahan yg memang bangangnya tu...aku tak buat pun baju..pinjam kat budak ja..yang nak sama saiz dengan aku tu....

Keesokan hari sambut hari guru tu..memang aku lewat gila keluaq ke sekolah..ya la kan...aku kan naik moto p sekolah..malu ngan tua2 bangka dok pakai baju sekolah..hhahahah satgi orang2 kampung dok kata aku ambik SPM paper Julai pulak..hhahahah aku pederaih jugak p sekolah..sampai2 kat sekolah budak2 tepuk tangan..hhahaahaah suka tengok aku pkai baju sekolah..

Masuk dalam bilik guru semua cikgu2 pkai baju sekolah.sekali dengan penolong kanan siap berpkaian sekolah...aku nak tergelak..hhahahah memang gelak la.....kah..kah....kah...

Bila pakai baju sekolah..yg tua nampak muda..yg muda..lagi2 la nampak muda kn?

Jalan masuk dewan.


Time baca ikrar..sila percaya..cikgu laki hanya dua orang ni saja..tu pun dah kawin.

Pengacara majlis..merangkap anak ikan aku..hhahahahah cayalah.!

Bcaan Al Quran dan terjemahan.

Sesi bergambar

Adik2 baru keluaq p tandas

Kaki tangan sokongan..tanpa kalian sekolah tidak bermakna..mak cik kantin yang selalu masak sedap2 tak pernah jemu memenuhi permintaan dari kami..semua di lakukan dengan jayanya...baju kurung batik unggu tu kerani sekolah...memang terbaiklah kerja u all

Sebahagian daripada guru2

Aku dan Kak Azah


Gigi jarangku teserlah

anak2 kesayanganku..serius bila tak ada mereka aku sedey!

Acara main bola jaring...gila penat.

Guru nak sama dengan pelajar..punya la kecik.

Futsal pelikat

Kerusi berirama.

Main tutup2 mata.

Cabutan bertuah..alhamdulillah dapat hadiah set pinggan makan berdua..hhahah tiap2 tahun dapat hat set ni..guna dak pun.

Qasidah dari pelajar lelaki.

Anugerah yang aku dapat tahun ni...thanks u all yg mengundi..

 Inilah sebahagian dari kenangan yg aku kutip semasa hari guru baru2 ni akan aku kenang sampai hujung nyawa...hahahah memang best.

Apa pun thanks pada semua yg menjayakan program ini terutamnya Kak Yam..tanpa kamu majlis ni kurang serinya...Kak Lela..persiapan tempat yg amat cantik..Musalmin dan aku..AJK Hadiah yg bertungkus lumus mencari hadiah..dan pada masa tu mood aku memang tak ok..walaupun tengah2 mencari hadiah ayaq mata keluaq serupa ayaq terjun..namun ku gagah jugak..tak lupa juga buat Asmarani yang sentiasa ikut kami kemana saja untuk beli hadiah..Kak Azah yang menjayakan persembahan budak2 yg baik.makanan yang sedap,,menu yg menaraik syabas Syafiqah..buat guru2 yg lain kalian memang terbaik.

Tidak lupa juga kepada WARISAN SIREH LAGENDA yang memberi hadiah yang sangat cantik dan bermakna..terima kasih jugak dari pihak SMART kerana aturkan satu jamuan makan tengah hari pada Ahad ini...terharu yang teramat sangat..hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa kalian.


Terima kasih daun keladi..tahun depan...bagilah lagi

Selamat berhujung minggu kalian semua....rehat puas2 ahad kembali bekerja....

Bye...

0 comments:

Post a Comment