Sunday 25 May 2014

TABAHKAH AKU????

ASSALAMUALAIKUM...

Salam pagi ahad yang dingin...aku masih belum menunjukkan tanda2 aku mahu tidur tika ini...saat ini aku rindu sangat....rindu yang teramat sangat pada kamu....Ya Allah kenapa KAU hadir perasaan rindu ini...pada siapa harus aku luahkan semua ini...di saat kawan2 aku mula menjauh bila topik yang sama ku ceritakan...

Aku rindu gelak tawa kamu..aku rindu segalanya...aku tersa bahagia bila di samping kamu..walaupun aku terpaksa mengorbankan apa yg aku ada...semuanya hanya kerana sayang yg tak pernah kurang...sebenarnya aku x setabah  orang lain...aku lemah...malah aku rebah jika kamu tiada..sungguh...!!

Tapi tika dan saat ni aku mula bealjar melupakan semua kenangan yg ada...kerana aku tahu..baiknya aku...sayangnya aku sudah tidak ada makna....dan segalanya perlu lenyap begitu saja...mudahnya hati aku berkata sayang di saat layanan yg di berikan...rupanya...ada udang di sebalik batu...bodohnya aku tika itu...aku buta...aku tuli dari segalanya...semua hanya kerana mahu lihat kamu bahagia...kamu gembira...aku korbankan segalanya...

Tapi kan...banyak pengajaran yg aku dapat dalam hidup ini bila di timpa ujian yg sedemikian...aku belajar jangan mudah percaya pada lelaki yang pura2 baik....jangan mudah memberi perasaan sayang...dan jangan sesekali tertipu dengan pujuk rayu lelaki...

Tak mengapa....ada hikmah yang aku tak tahu...namun di saat aku rebah...ku panjatkan rasa syukur kerana tuhan kurniakan kawan2 aku yg sentiasa ada di sisi..menemani aku di saat aku tak terdaya menerima hakikat insan itu bukan milik aku...sayangnya rasa..masih terlihat riaksi ketawa...sedih...semualah...bukan mudah nak hilang semua kenangan itu...namun ku gagah juga...sahabat yg selalu memberi motivasi agar kuat..ya aku kuat tika ini...insyaallah aku kuat...

Sesungguhnya senyum itu penawar duka...senyumlah kamu wahai Mariyaton..nescaya ada hikmah yg besar di sebalik apa yg berlaku...

Poyo hhahahah k bye..


0 comments:

Post a Comment