Sunday 8 December 2013

SELAMAT PENGANTIN BARU FAREHAH !!!!!!!!!!

ASSALAMUALAIKUM..

Alhamdulillah syukur dengan nikmat yang Allah kurniakan kepada aku sepanjang hidup aku sehingga saat ini..Pagi ni aku ada la modal sikit nak bercerita kat dalam blog ni...bukan apa ....lagipun aku kan masih dalam mood bercuti dari kerja....

Baru2 ni kawan baik masa zaman sekolah menengah aku dulu sudah pun bergelar raja sehari pada 7/12/2013 ari tu...alhamdulillah setelah sekian lama bersulam cinta dan kasih sayang...maka mereka berdua berkahwin juga akhirnya...Tahniah Farehan dan abg Fitri..

Bincang punya bincang..ada la jugak kawan2 lama kat sekolah yang nak mai kenduri Farehah kat Langkawi ni....yang lain tak sempat mai sebab sibuk keja..tak leh cuti la..krusus kat Maktab la...macam2...tak apa la...asalakan semuanya selamat kira ok la....

Tetiba aku rasa excited bila ada juga kawan2 yang nak mai kenduri...Syuhada, Wani,Fitri n Hadi nak mai...haaaa rindunya nak jumpa sangat...so aku pun apa lagi ..aku jemput mereka kat jeti dan di temani oleh anak buah aku Dakkyah..lepas jumpa Wani n Syuhada naik satu kereta dengan aku...bagi Hadi n Fitri naik kereta sewa....

Aku tahu masing-masing tunjuk muka lapaq..sebab masing-masing tak makan lagi..termasuklah aku...memang gila lapaq....sampai ja kat rumah pengantin memang dok bau nasi ja....hahhaah lepas jumpa pengantin...terus masuk bawah khemah tunggu orang hidang nasi n lauk...

sampai2 ja makanan aikk....lainya hidangan kali ni...sardin...kari daging dengan ubi keledek sambal belacan sontam...hhahhah baru aku perasan...makanan ni adalah menu dari Thailand..Farehah kan orang sana...ye tak ya jugak..lupa...

Yang paling tak sabaq time tu Hadi la...banyakknya makan..sampai kami ingat dia bela hantu raya..hhahah..Fitri pulak asyik minum ayaq sirap ja...ish2..hadi cakap.."aku mai cni nak makan nasik...buat apa penat2 naik feri jauh2 semata2 nak minum ayaq"....serius x leh blah la Hadi ni...dari zaman sekolah sampai la ni..tak pernah berubah...

Tengah dok ralit makan nasik..pengantin nak keluaq p outdoor katanya...aihhhh...awat pulak..tangkap gambaq sekali pun dak lagi...dia cakap jurugambaq dia nk balik dah satgi...hmmm p la...satgi kami ikut p tang mana hampa dok outdoor tu....

Selasai makan lepas jumpa mak ayah pengantin kami pun blah la...tunggu apa lagi...p cari pengantin la kat Taman Lagenda...elok2 sampai kat sana..tengok2 pengantin nuuuuuuu jauh mana hala dok bergambaq...nak ligan memang x larat la sebab taman tu memang besaq...aku pun menyerah kalah la..hampa nak p ikut..ikut la aku x mau nak dok tang ni....hhahah ya la...dengan tumit tinggi nak jalan pulak jauh...mau dok tepeleot kaki aku....hah jenuh.....tapi Syuhada n Wani tetap ikut pelan2 kot belakang sampai la jumpa pengantin....

Hmmmm lama jugak kami dok ngaga kat situ lepas setel ambik gambaq pengantin semua....aku bawak p shoping coklat kat HIG...bini si Fitri  pesan coklat katanya..lepas beli2...sementara ada baki masa lagi..sebab feri kul 7.00 malam...so..aku bawak lepak2 kat hujung Pekan Rabu tepi laut tu...

Aku,Hadi,Syuhada,Wani,Dakkyah

Ni masa lepak2 kat Pekan Rabu....aku nak bawak p mandi pantai tak sempat...jadi bawak mai kat sini ja la..


masa ni kat meja makan pengantin...



Ni la pengantin baru...aku copy ambik kat FB kawan2 dia...sebab memang aku tak tangkap gambaq satu pun dengan Farehah

Selamat pengantin baru kak ucapkan pada Farehah n Abg Fitri...semoga kalian bahagia hingga ke akhir hayat hendakNYA..Doakan kami2 yang masih bujang agar di permudahkan urusan kahwin seperti mana lancarnya majlis kamu yang berlangsung...insyaallah...



0 comments:

Post a Comment