Sunday 22 July 2012

MUHAMMAD IBRAHIM BIN MUHAMMAD MAHYUDIN GHAZALI..

ASSALAMUALAIKUM...

Salam ramadhan..buat semua kalian-kalian semua..aku malam ni...rasa tak mengantuk..sebab apa lepas aku mengemas dapur lepas buka puasa tadi..terasa letih semacam ja...so aku tertido depan TV...baru tak sat bangun..huhuhu..tak tau la pukul brapa plak nak tdo ni...jangan terlepas sahur dah la..

Haaahhhahha...tengok pada tajuk title kat atas memang panjang gila nama dia ni..dia ni sebenanqnya ialah...anak buah aku yang pertama...memang rasa teruja la bila mula-mula dapat dia ni...macam nak jatuh ja ayaq mata aku ni...syokk....hahahaha..seminggu masa dia lahir berat dia baru 2.65 kg..alahai..keciknya anak aku ni...tapi tak apa la...dia sihat..kuning pun ada sikit-sikit saja...lepas seminggu mak dia A.K.A kak ipaq aku..tetiba dok dalam pantang dok pi demam plk...p klinik chek...plasenta kluaq tak habih...tudia aih....apa lagi aku gak la dok kena pi tunggu jaga mak dia kat wad...anak dia dok dengan spupu aku..dia yang jaga..kesian ibrahim...dah x leh menyusu badan mak dia...

Lepas seminggu kak ipaq aku dah leh keluaq wad...dia dah sihat...alhamdulillah...demi tuhan aku sayang sangat kat Ibrahim ni...sekarang ni dia dah 9 bulan berat pun dah 8 kg..jenuh la mak dia nak dukung...dah boleh duduk..n panjat2 sket2..aktiv sungguh...time buat perangai,,kena bawak naik moto @ kereta..baru mau diam....huh!!!  akai jenuh la dia ni...

orang mesti heran..pasai apa la zaman dah moden2 macam ni...abang aku dok pi buh nama anak dia Muhammad Ibrahim...aku pun bila dengaq kak ipaq aku habaq yang abang aku buh nama tu..aku pun WHAT??? hahhaha tapi tak apa la..itu kan nama para nabi..nama yang mulia...senang orang tua-tua nak ingat...dari dok buh nama-nama yang susah nak sebut...ok tak mau cakap banyak...jom tengok gambaq anak buah aku ni....

 time dia baru seminggu lahir..rambut pun x cukuq lagi..dok kalut urus mak dia dok di wad..

macam tak caya ja dah dapat anak buah...

time ni aku bawak pi jumpa mak dia dok di wad..asyik tdo ja..bila time malam...dia buat akai la...


tdo lagi...bila la hang nak jaga ni...

pipi dia..sampai la ni tak leh nak main..dia x suka..hhaha x kira aku nak cubit jugak...


haaa..kalau dia buat muka macam ni..tandanya dia tengah asyik layan air kecing dia...hahhah


ni dia dah besaq sikit 3bulan dah.....dok pakai sarung tangan lagi..satgi takut dok cakaq muka plk..

ni time dia 5 bulan...dh leh meniarap ..

hhaha dah besaq dah..dah 8 bulan..dah pandai pegang..main..merangkak laju2..

hah...dia terkejut tgk lampu kamre aku..dia dah bleh duduk..tak leh pakai baju..sebab malam tu hangat..kalau hangat dia mengamuk...jenuh la mak dia...

ni dengan kakak sepupu dia..kakak dayah....


muka marah nampak..ibrahim ni...

mai kaih....mai kaih... :)

membaca jambatan ilmu ibrahim oi.....habih hang koyak paper ayah hang nak baca..


Itu la sebahagian gambaq2 anak buah aku...yanga aku simpan...rindu sangat kat dia hari2...buat u all semua...sebelum aku mengakhiri coretan aku ni..ingin aku mengucapkan selamat berpuasa pada semua...
k.....bye....muah2....













0 comments:

Post a Comment