Thursday 19 July 2012

AKU RINDU SAAT DULU...

ASSALAMUALAIKUM....
 
Salam ramadhan buat kamu-kamu semua..masuk tahun ni dah kali yang ke 3 aku berpuasa tanpa mak...ya Allah sedinya rasa...rindu mak kejeut bangun sahur..rindu mak ajak pi beli makanan kat bazar...rindu nk tolong mak masak ...rindu suara mak yang kuat jerkah aku bila aku tdoq sampai tengah hari.....semua yang ada pada mak aku rindu....

Pagi tadi kat sekolah aku ada aktiviti sambutan ramadhan...aku tak terlibat kerana aku kena siapkan folio budak budak PMR untuk di serahkan pada pentaksir....tahun ini adalah tahun pertama budak budak aku nak ambik PMR. Tiga tahun berturut aku ajar mereka PMR...rasa berdebar debar jugak bila budak2 nak jawab nanti moga2 di permudahkan segala urusan.

Aku mula bergelar jadi pendidik pada tahun 2010..masa mula2 aku kenal budak2 aku....aku rasa semacam ja...ya la kan..pertama kali nak ajaq anak orang mesti la takut..tapi bila lama2 aku kenal perangai masing2...tak ada masalah la sangat nk hendle depa2 ni...

Alhamdulillah mereka sekarang sudah tingkatan 3 dah besar...dulu ..kecik2 lagi ja tengok suara pun halus2 ja dengar..la ni dah berubah..muka dah jerawat..suara pun dah lain..badan pun dh tukar....dah pandai nak bercinta la apa la.macam2...itu la hakikatnya kn...??

ok aku tunjuk gambar2 depa masa start dari 2010 sampai la 2012...bezakan...

 ni masa awal2 tahun time hari sukan 2010

 masa ni time sambut maulidul rasul masa ni aku tak cun lagi la katakan..


dalam gambaq ni ada la 3 orang dah pindah pi sekolah lain....depa masa ni comey2 lagi..rindu sangat waktu ni...

Yusuf..pelajar harapan sekolah..dan naqiyudin pulak..time ni dia comey sgt...tapi la ni muka dah penuh jerawat..baligh la katakan..

hahah ustaz Sharil....kecian...letih tdo...
hhhaahh

ustaz fikri dengan Ustaz fadzil..bekas guru sekolah ni masa ni time jamuan raya 2010

Paling bangga sekali sekolah aku dah ada Album sendiri..kumpulan As Solihin
tapi 3 org dah kluar berpindah ke sekolah lain.

  Tetiba pulak tak leh nk upload bayak2 la pulak... x per kita sambung lain kali je la k...ni baru tahun 2010..nanti aku tunjuk gambaq budak2 ni tahun 2011 pulak k...


SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN. AL MUBARAK...






0 comments:

Post a Comment