Tuesday 24 July 2012

MARI MAIN MAIN MASAK MASAK BERSAMA MARIYATON ;)

ASSALAMUALAIKUM...

Selamat berpuasa kalian kalian semua..di harap dapat ouasa penuh la kan....!!!kan!!!! :)..apa apa pun keadaan korang masa sekarang ...aku doakan agar korang berada dalam ceria ceria selalu hendakNYA....apa menu tuan tuan dan puan puan...semasa bulan puasa ni.....cewahhhh tanya macam orang cakap KL la pulak kekonon...huhu...hampa tau dak...start bulan posaa kali ni kan.....kan.....aku dah start tak mau pi beli kat bazar dah..aku nak masak sendiri kat rumah..sebab apa...aku nak berjimat cermat..nak menabung untuk masa depan...

Start hari pertama puasa aku dah cibuk cibuk cari resepi kat internet...nak masak...Alhamdulillah selama empat hari ni aku berjaya masak untuk ayah dan adik aku....mana la tau kan...kan...satgi dapat suami yang jenis tak makan kat luaq...jenuh aku.....now....la ni la nak belajaq masak pun kan....?????..sila muntah...sapa2 yg tahu perangai sebenar aku....

ok dah2.....jom tengok apa yang aku masak selama 4 hari kita puasa ni....sedap tak sedap belakang kira..janji kita masak dengan hati ikhlas....hati yang ikhlas pasti di balas..bak kata pepatah Dato' Ustazah Siti Nor bahiyah...


Bubur lambuk edisi Arwah mak aku...rindu mak...


Ayam goreng rempah...rempah terlebih..tu yang nampak hitam sikit tu..

 Daging Masak semerah padi...


Paprik ayam..tengok karot..tergolek..ha nah ambik...!!!!!!1

Buah melaka..nyum2...sekali kunya,,,,mercik...ayaq gula kt dlm tu...


Puding Karemel..aku yang kemek...

Haaaaa yang tu la yang aku marak takat 4 hari puasa ni....esok...tak tau lagi nak masak apa....mari kita pikir sama-sama...K....chow dulu...nak mandi.....opsssss.......




0 comments:

Post a Comment