Sunday 21 October 2012

KENAPA AKU BELUM JADI SEPERTI MEREKA....

ASSALAMUALAIKUM....(,")",)

Untuk semua rakyat jelata yang mengenali aku ataupun tidak di mana saja kalian berada aku doakan yang baik2 untuk semua.....

Uhuuuuuuu...masih terasa penat mengajar hari ini....mengantuk, letih semua ada...tapi aku masih tetap ingin mencoretkan sesuatu dia sini...Entah kenapa tetiba rasa macam kegembiraan yang aku rasa sekarang akan di tarik balik oleh tuhan tidak lama lagi....:( :(:(

Kenapa seronok yang aku rasa tidak berpanjangan???semuanya hanya sementara waktu sahaja...sebelum2 ni aku ada luahkan kt entry yang lepas2 pun macam ni jugak...aku hilang orang yg dekat dengan aku....hilang kebahagiaan yang aku nikmati sekarang ini....



Insan2 yang bungakan hari2 ceria aku...

Kadang2 ada jugak jiwa yang terasa...ada juga yang terguris...tapi itulah adat bila bekerja di bawah satu bumbung..semua itu aku jadikan sebagai pembakar semangat untuk aku jadi lebih dewasa..


Kepada kawan kawan aku yang dapat kerja yang bagus2 aku doakan agar hampa semua bahagia...dan jalankan amanah dan tanggungjawab yang di berikan oleh majikan...dan doakan aku suatu hari nanti aku pun akan ikut jejak langkah seperti hampa semua....seronok bila orang2 sekeliling aku dapat keja bagus2...gaji lumayan...jodoh awal...
Tapi kenapa aku masih belum seprti mereka....

Sabar wahai Mariyaton...setiap kesusahan yang kita alami...Allah sentiasa melihat...dan bersabar dengan apa yang kita alami dan bersabar dengan ujian tuhan....bersyukur dengan apa yang aku kecapi selama ini...biar tak ada pangkat...biar tak cantik sekalipun...biarlah orang pandang aku gemuk...tapi aku di pandang mulia di sisi tuhan suatu hari nanti....

Yang penting...jangan sesekali lupa pada yang maha Esa....setiap takdir yang Dia tetapkan...pasti ada hikmah di sebaliknya...
Doa aku...semoga tuhan sentiasa ingatkan aku pada kewajipan terhadapNya, ibu bapa dan keluarga....

Thanks kepada sesiapa yang sentiasa menghappykan hati aku selama ini....

Kepada MR J aku sorang ni.....Tahniah....aku gembira...dia happy aku pun turut happy dengan apa yang dia dapat...walaupun harapan untuk dapatkan kerja ini masih samar2...tapi doa banyak2 ....rezeki di mana2 .....insyaallah semoga berjaya

Surat panggilan untuk peperiksaan...MR J...huhuhu...


0 comments:

Post a Comment