Sunday 28 October 2012

CONGRATULATIONS TO MY COUSIN

ASSALAMUALAIKUM.....

Wow...puas aku cuti raya tahun ni...memang gila2 la punya cuti sampai tak keluar ke mana langsung aku dok di rumah saja..biasa la cuti kan panjang..aku nak bagi masa kat rumah aku...hhahah

Tahniah kepada sepupu aku sorang ni...yang telah menukar statusnya kepada status DR.Amirudin....sungguh teruja aku mendengarnya,,hampir 7 tahun belajar di Universitas Transakti Indonesia..berjaya mengharumkan nama orang kampung dengan status Doktor..tak ramai kat kampung aku yang jadi Doktor..tapi kalau tanya kampung aku mat2 rempit..hampir keseluruhan ada...



haaa ni la sepupu aku...ni dah sah jd title Dr...

Tak di nafikankan dia memang pelajar yang terro kat sekolah..aku memang tabik la kat dia..dulu kalau aku tak faham @pun x reti apa2 subjek yang cikgu ajar...automatik la aku tanya dia...

Lepas SPM dia dapat sambung study kat Indonesia..
dia pi masa tahun 2006 masa tu aku sambung belajaq jugak tapi bukan ke universiti tapi mengulang balik SPM.hahhaha betapa bengapnya aku masa tu...

Dan masa tu jugak aku berjanji pada diri aku...yang aku nak kurus dan biar dia balik nanti terkejut tengok aku..hahhahhaha hampeh...sama ja...tak apalah nak wat macam mana kan....

Sekarang dia dah kembali dan tak akan pergi ke sana lagi.Pulang dengan segulung ijazah dan bergelar DR AMIRUDIN ABD WAHAB.... semoga dapat memberi manfaat kepada bangsa, agama dan negara nanti...

Petang tadi aku teman  hantar dia ke jeti nak g Pulau Tuba sebab nak melawat klinik 1 Malaysia dengan wakil rakyat..apa2 ja la....dah mula nak berkhidmat dengan masyarakat la katakan....

Semoga aku pun nak jadi seperti dia jugak...plzzz la x dak nak leh jadi macm dia dah aih..ngaji segan....hang jadi cikgu dah la...hmmm betoi gak kn??? dah terlambat..tu la masa dulu2 tak mau ngaji rajin2....

Apapun yang aku ada sekarang ni aku tersangat lah bersyukur...Alhamdulillah..
                                                                                     
Gambar kenangan bersama keluarga dia...yang tudung biru tu la makngah aku merangkap mak dia..


Dah sah bergelar DR...

Tahniah di atas kejayaan yang di kecapi..kita dah melangkah ke alam pekerjaan...masih teringat zaman sekolah dulu2..rasa macam sekejap ja masa berlalu dengan begitu pantas..Semua kawan2 sekelas kita punyai kehidupan masing2..ada yang dah jd mak n bapak dan macam macam lagi.....yang penting la ni kita masih lagi bujang...wawawawa....

sekian terima kasih :)






0 comments:

Post a Comment