Thursday 23 February 2012

JAUHNYA KAU PERGI.......

Assalamualaikum...
hari ni....aku x thu byak mna air mata aku dah keluar.....namun ku tahan sebak di dada...mengenangkan kehidupan aku esk hari tanpa dia di sisi...walaupun perkenalan kami bru sja mencecah 3 tahun tp tali persahabatan aku bersamanya tetap utuh....bila kenangkan kembali kisah2 kami dengan pantasnya air mataku kmbali laju keluar turun ke pipi...sesungguhnya aku tidak sanggup berpisah dengannya...dia penguat jiwa aku,dia pendorong semangat aku..dia mengajar aku erti kehidupan sebenar di muka bumi Allah ini..

NOOR AZWA
 Bila saya kenangkan kembali...kisah kita...sya cukup happy dan adik2 kita spt Alwani, Raidah,Zawani seaakan2 teruja mendengar cerita kisah ranjau kehidupan kita....pertama kali saya kita bersua ketika SMART masih belum ada apa2 lg...sya datang dengan menaiki moto yg setia bawa kita ke mna saja....ingatkah lg...pertemuan kita bertiga bersama kak dina di dalam bilik Us Yusuf sekarang....kali itulah pertama kali kita kenal dan rapat sampai sekarang.......

NOOR AZWA
dari situlah hubungan kita terjalin...dan membuka lembaran baru di SMART...bila kita tgk saja muka budak2 kita rasa takut...mcm mna kita nk ngajaq budak2 ni kn kak ??....tp bila dah kenal mereka...kita jd kasih...sayang....Dulu hanya muka kita2 ja yg ada di pejabat 2..kak dina,Ustaz Syahril,ustazah Padhilah,Ustazah Solehah,Ust Cop,Kak cik dan Asif...tp masa 2 kita happy sgt2...melawak...gurau2..hang kata aku...aku kata hang...seumpama...kita ni mcm adik beradik....bwak Aishah ngasuh kt pejabat...hampaq tilam main2 dgan dia....kak!!! terlalu indah untuk di ingati,,,,,,,

NOOR AZWA
Kak...ingat x lagi...masa saya mula2 p rumah kak dulu.....kita sama2 naik moto p cari kt mana Market Taman Nuri....kak berusaha jgak cari tempat 2...untuk sya...bla dah jumpa...hati kita rasa best,,,sebab saya dapat jumpa dengan org yg saya sayang....dan kita beli udang n paper kt market 2...walaupun...pertemuan saya dengan dia terlalu singkat..tp sya rasa tetap bahagia dapat jumpa dengan dia...dan udang 2...kita x wat apa2 pn...dan masa sya nk blik kak ada tnya...nk wak blik x udang ni...???kot2 la nk wat kenangan beli kt org yg kita syg....sya kta x payah kak....pastu kak kata lg...mna la tau kot2 udang nk lepas kot tingkap nnt bila naik feri....hahahahhaha.......kak wa...ingat lagi x....kita blik dari Alor Setar..tgh hujan lebat sangat2....n sambil 2 kita gelak kt abg yg tuntun moto dia yg pancit tgh ujan 2....n x lma mna plk...moto kita pulak yang pancit.....n than lepas repair moto kita redah ujan lg....n gigih mencari rumah Bukhori.....ingt lg x kak.....x mungkin saya akn lupakan peristiwa 2 sampai bila2 kak....

NOOR AZWA
Setiap kenangan kita bersama sentiasa d hati...betapa indahnya.....memory kita d tepi pantai cenang...sembang2 sambil mkn koci...blik tgh2 ujan....mandi laut sampai muka hitam...muzamil ckp muka cikgu x elok...gosip kak dengan muzammil......kita p Memali sama2...mandi sungai kt umah Ustaz Fadhil...jln  kaki harungi denai...kak!!! best kn time 2......

NOOR AZWA
setiap pertemuan pasti ada perpisahannya...saya akur dengan ketentuan hidup....saya kehilangan mak di saat2 saya masih mentah dalam mengenal erti hidup....bertapa hancurnya hati saya bila semua org ada mak di sisi......tp x pe...sya redho dgn kehendakNYA....sya hidup tanpa org yg saya sayang...sya x kuat...tp saya cuba untuk terus hidup tanpa mak....amanah mak....jga ayah, jaga adik....tak lama selepas 2....pertemuan kita bermula.....dan bahagia dalam kehidupan mula berbunga....kak ajr saya jd kuat,kak ajar saya berjimat,kak ajar saya masak...semua kak ajar....dan happy saya bertambah bila  hadirnya Jalal...melengkapkan bunga2 di hati saya...walaupn sekejap..tp tetap saya kenang sampai bila2...

NOOR AZWA
Semoga kita berjumpa lg di lain waktu.....doa sya agar kita di panjangkan tali persahabatan ini...semoga kak bahagia dengan org yg kak sayang....kak doakan saya ya....agar kita sama2 bahagia di dunia n akhirat hendaknya......INSYAALLAH........


0 comments:

Post a Comment