Saturday 13 July 2013

JODOH...

ASSALAMUALAIKUM...

Hari ini...tika ini...sudah pun 5 ramadhan...alangkah begitu cepat masa berlalu...dan aku semakin menginjak dewasa...dewasa dari segi apa?? ya...dari segi  usia..pemikiran..halatuju dan rancangan masa depan yang masih panjang...

Alhamdulillah aku di beri peluang dan ruang untuk menikmati rasa kehidupan di bumi Allah ini...kini..usia aku sudah menjakau 26 tahun...ya aku dah makin tua.... di usia sebegini aku tidak sama sekali lari dari saoalan2 yang aku sendiri pun tak tahu jawapannya...

"Bila nak kawin?"

Ya Allah kalaulah aku tahu jawapannya...orang tak tanya pun lagi akan ku beri tahu jawapannya secepat mungkin...

Andai jodoh tak ke mana...aku tak pernah sesekali mendesak diri aku untuk meletakkan target aku untuk menamatkan zaman bujang aku yang gilang gemilang ini...

Doa sentiasa mengiringi tika aku usai selesai solat..
Hadirlah insan yang boleh memimpin aku ke arah kebenaran...hadirlah rasa cinta di antara kami jika jodoh yang aku temui tidak sama sekali aku impikan untuk menjadi seorang suami..

Bila tiba masanya nanti..kahwin lah aku,..dan masa itu juga orang lain tidak perlu menghalang apa keputusan yang aku buat...

Kini...aku makin menghampiri jodoh tersebut....aku tak tahu sama ada dia betul2 jodoh aku atau pun tidak..hanya istikharah yang dapat memberi petunjuk...namun..kadang2 insan ini juga aku rasakan tidak sesuai untuk aku...

Solat hajat perlu aku lakukan agar hati aku tenang membuat pilihan dan merelakan siapa2 sahaja yang hadir dalam hidup ini yang di pilih oleh Allah untuk menjadi jodoh ku...

Insyaallah...


0 comments:

Post a Comment