Monday 3 November 2014

PERCUTIAN YG SINGKAT....

ASSALAMUALAIKUM......

Wahai sekalian alam semesta....hahhahhahaha dengarlah sini beta ingin berbicara...hhahahaahha...banyak la sangat betanya....bajet raja la pulak....nak jadi raja tu aku tak pernah terlintas kat hati....tapi nak jadi raja sehari tu ada.....hari2 doa...kikiki...

So malam ni ada masa sikit nak cherita..hhahahah....walaupun keja bertimbun....kisah pa aku....yang penting enjoy dan buat tak tau....hahhaha....

Khamis lepas kami bertiga macam biasa Mek Not Dakkyah n Mek Ct....p Ulu Legong...ala kolam ayaq panaih yg pemes di utara semenanjung tu....tempat dia ajak jauh la dari Kuala Perlis...perjalanan ambik masa yang agak lama jugak....klu speed laju2 dalam 2 jam dah sampai...tapi kalau lambat macam siput...mau 4 jam baru sampai....kena redah hutan banat..baru bleh sampai...hahhaha nak habaqnya kata tempat tu terpencil...tapi pemes di mata manusia....orang ramai...

Pemesnya sebab ada kolam ayaq panaih yang kononnya bleh merawat pelbagai penyakit...kalau selalu amalkan mandi di situ...boleh menghalang badan kita di serang penyakit...tapi yang aku dok selalu dengaq...kalau jadi kurap panau ka...stail hat sakit2 kulit tu memang mujarab..

Pelan mula tu ingat nak bertolak awai...tapi di sebabkan adik aku habis keja lewat...maka lewatlah bertolaknya....feri pukul 7 malam...sejam lepaih tu baru sampai...ambik keta sewa.....singgah buh minyak...singgah kencing....mau pukul 9 malam baru nak bleh p...sebelum p sana....singgah cari rumah Iffah..hantaq hantaran...sebab dia nak bertunang esok....tetiba lapaq....aku suh Iffah masak nasik..buh bekal kt aku n the gang...sebab kalau singgah makan...memang tak dan dan...lagipun bajet x dak duit sama...hhahahah

Cari punya cari.....baru jumpa rumah Iffah...rumah dia area Sungai Limau...adoiii penat....dah jumpa Iffah..bagi hantaran....dia pun sua bekal nasik....blah la...tunggu apa lagi....singgah Petronas Guaq Chempedak...makan...buh nasik dalam tudung Tapawe buh lauk..makan...hahhahaha...kira apa...lapaq...

Lepaih makan...baru tala p Ulu Legong...kali ni pi tak lalu kot higway...aku ambik jalan biasa...sebab dah dekat.....bayangkan jam 12 tgh malam baru sampai Ulu legong tu....penat....mengantuk semua ada....so...dah masuk homestay...basuh kaki semua...Not Dakkyah kata....dia penat...nak lena sat...satgi pukul 2 pagi kita bangun p mandi...aku kurang percaya sangat dengan dia...dia siap leh cakap..."awat ingat aku macam hang ka mak ngah lena tak sedaq."" hmmm ok...fine...so kami pun lena....

Pagi tu aku terjaga sebab aku terdegaq orang azan....ai...pukoi berapa ni....weeeee Not Dakkyah....subuh dah weeeee....pukoi 2 pagi kepala hotak hang...pot pet aku hingaq la.....cangak bagun...lepas subuh....siap2...keluaq p mandi la...

Selalunya orang mandi waktu malam...sebab ayaq x akan rasa sangat panasnya berbanding waktu siang...tapi peduli apa...hhahaahh...jalan2 kaki sampai jugak....rasa ayaq ok ja...bleh tahan..sebab time tu cuaca sejuk...aku sua kaki dulu....lpaih tu pelan2 sikit2 turun badan aku dalam kolam....jgn dok wat perangai terjun sedaih....mau dok menjerit panaih....time kami p tu...orang x dak...kami ja....so sonok la mandi....heheheheh
 pintu hadapan masuk kolam ayaq panaih tu...

tengok...tak dak orang pun..

Ni tempat kami mandi...owh...sungguh best

Kalau time malam...orang penuh kat kawasan ni....tambah2 malam minggu...ramai gila...mat2 moto...lagi la ramai...tahun lepas ada orang buka tempat massage kaki...aku dok niat...kalau p kali ni...nak urut kaki kat mak cik tu....aku siap kerat kuku kaki lagi....tapi apakan daya...mak cik tu pun balik lena dah aih...siang2 orang x dak...tggu bapak lagi dia...balik rumah la......

ni dah start masuk dalam ayaq dah...

hahhahaa...dok pikiaq....aku nak berenang apa erk...kuak kupu2 ka kuak lentang..hehheh

Lama jugak kami mandi situ....main2 ayaq segala bagai....tetiba mata aku ni mengantuk la pulak....,hmmm jom Not Dakkyah kita balik homestay lena buang seraund...satgi baru kita balik...

  Selfie sebelum balik

Adik aku pun nak jugak...

Sampai ja kat homestay..tengok2 tuan rumah dah hidang sarapan pagi....tq pak cik...

Kawasan depan homstay aku

Ni la homestay yg kami duduk...sebelah kiri tu rumah tuan homstay tu....

 Permandangan waktu pagi...sungguh tenang aku habaq kat hampa.....sunyi ja...kalau tension...aku sarankan hampa mai sini...boleh tenangkan hati....


Lepaih makan pagi...masuk dalam rumah....salin baju....booommmm ataih katil...lena...bajet dalam pukoi 11 bangun siap2 balik...sebab nak p umah Iffan sekali lagi...sebab hari tu dia tunang...kena la keluaq awai....aku pulak drive keta serupa siput....lambat....

 Dalam perjalan balik....jumpa orang juai jeruk...macam2 ada..aku dok heran...tengah2 hutan banat ni ada jgk orang berniaga no....rezeki ada di mana2 kan....selain jeruk ada jugak yga juai bantai kekabu....tapi tak singgah beli la...

Tengok....nyioq pun depa juai...hat gantung2 tu buah keranji...satu plastik 3 ringgit..

Perjalanan di teruskan....menuju ke rumah Iffah...ada yg tersilap masuk simpang....patah balik..macam2...sampai ja rumah Iffah..lega...lepas majlis bertunang Iffah...kami bertolak balik ke jeti...niat nak balik esok pagi...tapi...jangannnnnn...bajet lari....hahhahahah

Selamat bertunang Iffah...semoga bahagia ke jinjang pelamin....abaikan aku yang macam ntah apa2...awt pakai baju ni nampak besaq pulak...hadoiiii...

So....pengalaman bercuti kali ni...best..walaupun masa yang singgat..cukup la habuan kami 3 beranak merasai percutian itu...hahhahahaha 


Bye.......muahhhhhhh:)




0 comments:

Post a Comment