Wednesday 26 March 2014

SENYUM ITU PENGUBAT JIWA...

ASSALAMUALAIKUM......

Ketika hati sedang menangis....ketika mulut tak mampu ku buka untuk ku luahkan sesuatu yang terbuku pada hati...hanya itu yang ku mampu...senyum...senyum.....ku panjatkan doa pada tuhan...moga tenangkan jiwa aku...gembirakanlah aku tika ini....pada masa ini aku tak punya siapa2....hanya doa pada tuhan agar sentiasa kawal perasaan aku....

Sungguh tika ini aku terasa hati bagai nak pecah...sampai hati.....tapi tak apa...semua orang punya hak untuk memilih...aku tak punya apa2..berbanding dia....salah aku....salah aku...aku yang letak harapan yang tinggi pada dia...sampai aku tak nampak orang lain...bekorban dan sehingga diri kau tekorban kerana dia...namun aku diam...untuk lihat dia bahagia....sedih...bila orang yang kita harapkan x nak kat kita...orang yang kita nak...simpan perasaan pada orang lain...tapi aku yang yang bodoh..menanti sesuatu yang tak pasti...usaha cari apa yang dia nak..penuhi segala angan2 dia....

Saat ini aku rindu....rindu sangat2...tapi aku perlu diam...kerana aku punya harga diri....aku bukan manusia terhegeh2...aku luahkan rindu aku ..pada tuhan...setiap kati hati di cengkam rasa rindu...pada Allah aku berserah....aku redho dengan apa yang Engkau bagi..tapi lapangkanlah hati aku....tenangkanlah jiwa aku...

Cukup setakat ini aku rasa di perbodohkan...terima kenyataan yang dia bukan yg baik untuk aku..namun di sebalik duka ini...Tuhan anugerahkan rezeki buat aku...rezeki sentiasa ada...senyum kembali terukir...usah pandang ke belakang...dihadapan aku penuh liku yang harus aku hadapi...

Setiap kelemahan yg Allah bagi aku tak pernah menyesal...Allah sebaik2 perancang..mungkin ada kisah yg manis sebalik semua ini...setiap apa yang jadi..ada hikmah di sebaliknya...

Biar di pandang tak ada apa....tapi aku cukup segalanya,
Biar di kata tak ada pelajaran yang tinggi..tapi aku di hormati ,
Biar di kata tak cantik....tapi segala pekerjaan aku x perlu cantik.

TUHAN...jika ini yang Engkau aturkan...aku redho....tapi Engkau tenangkan hati aku..tika aku tak rela lepaskan dia pergi bersama orang lain....aku tak mampu tika ini...melawan perasaan rindu yang stiap saat menjengah pada hati..

Kepada kawan2....pada kamu semua tempat aku mengadu...bahu kamu2 tempat aku bersandar..aku nampak kuat...tapi aku lemah dalam keadaan ini...KAK AZWA...terima kasih...rindunya nak jumpa...nak teriak pada kak..yang saya nk bagitau yang saya tika ini saya tak mampu nak bangun tanpa dia....tapi...saya kena terima buat baik macam mana pun...saya tetap tidak di pandang...sedihkan kak...tapi tak pa....sampai masa nanti ada la yang menanti....tapi sampai saat ini saya masih menanti keajaiban pada dia...tak pa kan??

KAK AZWA
Setiap impian saya semua saya letak dia kak..tapi dia.....langsung x da saya....macam mana saya nak tolong dia nak ubah hidup dia...jika saya x da dalam hati dia....hati dia pada orang lain..orang lain yang lebih hebat dari saya..tapi kenapa bila dia jatuh dan x punya apa2..dia cari saya???

SEKARANG...lap ayaq mata....siap2 p keja...bye..

0 comments:

Post a Comment